zondag 13 oktober 2013

eindelijk mijn blik plaatsen

hoi hoi
het is al een tijd geleden dat ik hier wat geplaatst heb ,maar was wel erg druk ergens mee maar dat mocht nog niet gepubliceerd worden omdat het in de DHN van oktober geplaatst moest worden ,maar goed nu mag iedereen het weten ha ha

Vorig jaar september zijn we gestart met het Actieve poppenhuisforum  om een theeblik in te gaan richten ,dit mocht iedereen naar eigen inzicht doen ,24 blikken zijn er uitgedeeld  en 19 blikken zijn helemaal klaar en gepubliceerd in DHN

in mijn blik heb ik een thuis naaiatelier gemaakt

eerst het blik aftekenen want er moeten gaten inkomen voor een leuk zicht


manlief mocht de gaten zagen met de decoupeerzaag 

en dit is het gat en ook nog een in het deksel


daarna een fotolijst ertegenaan geplakt zodat ik geen last meer had van de scherpe randen 

toen kon het inrichten beginnen ,eerst een zoldertje gezaagd met een gat zodat je door het gat in het blik de inhoud kan zien 

behangen en een vloertje leggen 



de achterkant van het blik vond ik erg kaal dus er moest een raam komen met een mooi uitzicht ,nou is mijn zoon fotograaf en die moest in Berlijn een paar opdrachten doen voor zijn opleiding dus van zijn opdrachten een mooi uitzicht uitgezocht 


 nou het begint er al een beetje op te lijken 
ook nog even een wandje met een deur geplaatst ,hier kan ik straks mijn verlichtings  batterij houder achter kwijt en het breekt ook nog weer de ruimte 
nu meubels maken ,een kast een tafel en mijn eigen eiland nagemaakt wat ik ook op mijn eigen hobbykamer heb staan en superhandig is om patronen te tekenen ,stof te knippen en mijn zaagmachines op te zetten ,verder nog een bureaustoel en planken 




dan alles in het blik zetten en verder aankleden












heel veel lapjes geknipt 


toen met de verlichting bezig ,gewoon batterijledverlichting gekocht bij de action en deze aan de onderkant geplakt met contactlijm en het werkt ! mijn blik wordt verlicht


dan het zoldertje verder aankleden


en het eindresultaat 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten